Stress - forebyggelse

Trivselsakademiet

Din virksomhed får stor værdi ved at forebygge stress

Det koster mellem 1-4 millioner for din virksomhed, at have en stresssygemeldt medarbejder. De økonomiske omkostninger skal relateres til dominoeffekten som stress og sygemeldinger har – øget sygefravær, vikarløsninger, aftagende produktivitet, projekter der udsættes eller går i stå etc.

Forebyggelse reducerer stress og sygefravær.

Undersøgelser viser samtidig at fokus på stress skaber et bedre og sundt arbejdsmiljø og styrker medarbejdertilfredsheden.

På  Trivselsakademiet får du som leder og HR/People ansvarlig strategi og konkrete værktøjer til forebyggelsen.

 

Din virksomhed får

  • Reduceret sygefravær
  • Effektiviseret produktivitet
  • Reducerede omkostninger i forbindelse med sygedage, aftagende produktivitet, vikarløsninger etc.
  • Medarbejdere der er raske, i balance og i flow
  • Medarbejdere der er bedre til håndtering og prioritering af arbejdsopgaver
  • Større arbejdsglæde og trivsel
  • Medarbejdere der opnår højere selvindsigt og bevidsthed om egne grænser og handlemønstre
  • Medarbejdere der oplever en ansvarlig virksomhed, der skaber tryghed og tillid
  • Værktøjer og viden til forebyggelse af stress

Se mere om forebyggelse og certificeringer ved Trivselsakademiet her:

Hjælp dine stressede medarbejdere

Står din virksomhed med en medarbejder som er ramt af stress og har behov for hjælp, hjælper jeg med et behandlingsforløb som er tilpasset det individuelle behov.

Du får herved en ekstern rådgiver der bidrager til at bevare en god dialog mellem parterne, og som skaber den nødvendige forståelse på begge sider af bordet. En dialog som er vigtig for at blive stressfri.

Skab trivsel hos dine medarbejdere med stressbehandling – se mere her:

Fokus på det rigtige

Har I fokus på at hjælpe stressede medarbejdere?

Giver det værdi at forebygge stress?

Har du og din virksomhed brug for hjælp til at forebygge og til at sætte stress på dagsordenen?

Hvordan hjælper I stressede medarbejdere?

Ved du og din virksomhed hvordan I skal håndtere en stresset kollega?

Tal & fakta

Stress er den største årsag til sygdom.

Stressede medarbejdere har et 3 gange så højt sygefravær som normalt.

Det koster 1-4 mio. kr. for en virksomhed at have en langtidssygemeldt medarbejder.

Den stressramte er som regel den sidste til at erkende stressen, hvorfor en relevant indsats i virksomheden har stor betydning for erkendelsen og håndteringen.

I Danmark har vi 35.000 der er sygemeldt pga. stress hver dag, hvilket anslås til at koste 14 mia. kr. på bundlinjen om året.

70% af alle danskere har følt sig stresset indenfor det sidste år, heraf 30% alvorligt.

Stress kan forårsage død.

Kilder: Stressforeningen, Statens Institut for Folkesundhed, Gallup, Teknologirådet, WHO

Hvad har du brug for?

Trivsel privat og på arbejde

Bliv inspireret til et liv i balance og uden stress

Dejligt at du vil inspireres. Tjek venligst din mail... Og tusind tak for din tilmelding.

Pin It on Pinterest

Share This